Olasztrália leírása

október 20, 2013

Ez egyszerűen hátborzongató!

Rég írtam ide, de ezt most muszáj megosztanom, mert Ausztráliával kapcsolatos és hátborzongatóan furcsa...

Szóval volt szombat éjjel egy rossz álmom. Egy égő erdei házból menekültem benne, anyuék is ott voltak, meg egy pasi, akit nem tudok beazonosítani.. Az utolsó percig próbáltam menteni a házból, ami menthető, de mindenki sürgetett, hogy meneküljünk, mielőtt még késő lenne. Rengeteg tűzoltó volt ott, akik hangosan és angolul kiabáltak. Figyelnünk kellett, hová lépünk, de próbáltunk olyan gyorsan futni, ahogy csak lehetett. Sírtam, mert rengeteg értékünk maradt a házban, amikről tudtuk, hogy már nem fogjuk látni. Hatalmas lángok voltak mindenütt, de végül mégis sikerült egy viszonylag védett helyre érnünk. De hogy ezután mi történt, nem tudom, mert ekkor ébredtem fel, de olyan mélyen érintett az álom, hogy először azt sem tudtam, hol vagyok.

Mindez szombat hajnalban történt. Igen, mondhatnánk, hogy csak egy álom. Anyu is ezt mondta, amikor meséltem neki. Ha Magyarországot nézzük, akkor szerencsére igaza is van.

Csakhogy szombat délben kinyitottam az aznapi két, Ausztráliából érkezett hírlevelet, és mindkettőben Új-Dél-Wales-i tűzvészről számolnak be! És Új-Dél-Walesnek tudjátok, melyik része van a legnagyobb veszélyben? Nem más, mint a Kék-hegység! Közel 200 ház vált lakhatatlanná, a lángok elérik a fák magasságát is és 20 ezer tűzoltó dolgozik a régióban. És még egy jó darabig fognak is dolgozni, mert a tűz rekordsebességgel terjed és pusztít. Mindezt szombat délben olvastam és egy ideig alig kaptam levegőt utána, mert ahogy olvastam, folyton visszagondoltam az álmomra és még most sem tudom elhinni, hogy minden előzmény nélkül pontosan azt álmodtam, ami Ausztráliában történt! Ráadásul úgy, hogy csak utólag tudtam meg, hogy valóság! Hátborzongató, nem?

Most olyan érzésem van, mintha a szívem egy darabja még tényleg ott lenne.. Ausztráliának pedig van egy vészkapcsolója, amivel vészhelyzetkor jelzést küld, amit így akkor is megkapok, ha 17 ezer km-mel távolabb élek tőle! Ez már túlmutat azon, hogy szeretem Ausztráliát. Ez sokkal több annál. Brrr! Nincs mese, ezek után egyszer mindenképp el kell jutnom oda, bármi is történjen!

itt vannak a helyzetjelentések linkjei. Az első cikket okt. 19-én ausztrál hajnalban tették fel:
http://­www.abc.net.au/news/­2013-10-18/­firefighters-say-thre­at-remains-despite-c­ooler-conditions/­5032814?WT.mc_id=news­mail

És még egy van, amit utána:
http://­www.abc.net.au/news/­2013-10-19/­firefighters-try-to-g­ain-upper-hand-on-ns­w-bushfires/­5033072?WT.mc_id=news­mail

Meg azóta persze folyamatosan frissítik a helyzetjelentéseket, csak ezt a kettőt kaptam el szombaton. Áh, még mindig... Brrr!

Nincsenek megjegyzések: